Pegi rumah Mak Ngah Darwisy

Hari ni pegi umah mak ngah Darwisy kat Klang. Ramai yang datang termasuklah Pak Long, Pak Uda ngan Mak Su Darwisy. Bukan main seronok lagi tgk orang ramai macam tu. Yang lain apa lagi bila dah nampak “pipi tembam” tu serbu la!

Masa sampai Pak Ngah ngan Pak Uda Darwisy takde pegi memancing. Minggu depan nak pegi Nilai pulak katanya ada banyak talapia.. Nak ikut!!! Hehehe.

Balik umah dah malam dalam pukul 9.00 lebih. Tapi Darwisy mcm taknak tidur sebab dah seronok sangat. Jenuh jugakla nak tidurkan. Tapi sekali dah tidur terus nyenyak. Penat sangat kot….

Berjalan lancar

Alhamdulillah, kenduri bercukur dah pon berlangsung dengan lancar. Dengan pertolongan sedara mara, adik beradik dan tak lupa mak ayah mertua aku semua berjalan seperti yang dirancang.

Comel aje tengok anak kami kena cukur rambut. Bila dah selesai semua pak uda pulak mengerjakan kepalanya (gondol) 🙂

Macam shaolin soccer daaaaa…

Kami ada ambik gambar tapi bukan pakai digital kamera. So kena scan baru bleh upload. Mana yang ada nanti kami try la upload ok?

Comel tak? Sempat tidur lagi hihihi

Bercukur

Pada hari ahad 27 Mei 2006, kami telah menjalankan majlis bercukur anak kami yang dilangsungkan di kampung.

Memang tak ramai kawan2 yang kami jemput, tapi sedara mara ramai la.

Yang sedihnya, kebetulan hari tu atok kepada aku sakit kuat. Jadi aku serba salah mana satu nak pergi. Iyelah, nak tinggalkan atuk kat rumah banyak keje nak kena buat. Tapi bila balik ke rumah, tak sampai hati nak tinggalkan atuk. Itulah dah takdir.

Dengan kebenaran mak ayah aku, mereka izinkan dan nasihat supaya balik ke rumah buat keje untuk kenduri…